CFT Polska z sukcesem projektowała, implementowała i wdrażała hurtownie danych dla wielu naszych klientów. Ciekawym projektem jest hurtownia danych zaprojektowana i zrealizowana dla dużej firmy ubezpieczeniowej (Hurtownia EDW). Hurtownia EDW składa się z około
170 tabel z danymi oraz
30 tabel słownikowych. Główna tabela z transakcjami zawiera ponad 217 milionów wierszy danych. Do tabeli z transakcjami
codziennie ładowane jest około 100 000 wierszy danych. EDW posiada zaimplementowane
15 interfejsów wejściowych, które zasilają hurtownie w dane z innych systemów. Interfejsy te ładują codziennie automatycznie wersjonowane dane. W strukturze EDW zaimplementowane jest
sześć data martów stworzonych na potrzeby przygotowanych przez CFT raportów. Hurtownia EDW jest ponadto źródłem danych dla BI. W ramach projektu wdrożenia EDW, CFT zrealizowała
również pięć interfejsów, które eksportują dane z hurtowni danych do innych systemów czy też klientów
Korzyści dla klientów- Hurtownia stała się jednym wiarygodnym źródłem informacji dla wszystkich działów firmy ponieważ dane z wielu systemów znajdują się w jednej bazie
- Usprawnienie procesów raportowania – raporty tworzone są z jednego źródła
- Po uruchomieniu hurtowni danych zmniejszył się czas przeznaczony na przygotowanie informacji i raportów, a ich jakość znacznie się poprawiła
- Poprzez dostarczenie lepszej, szybszej i bardziej wiarygodnej informacji łatwiej zarządzać firmą i podejmować strategiczne decyzje
- Optymalna, dostosowana do potrzeb firmy architektura pozwala na to, aby dane były dostępne praktycznie non stop, bez względu na czasy ładowania danych
- Implementacja Data mart’s oddzielająca systemy Business Intelligence oraz raporty od hurtowni spowodowała polepszenie możliwości analitycznych.
- Analitycy maja ciągły dostęp do najnowszych danych bez względu na dostępność hurtowni danych.
- Wdrożenie narzędzi BI pozwoliło użytkownikom samym tworzyć nowe specyficzne raporty „on demand” bez angażowania zasobów IT
- Automatyzacja generacji oraz dystrybucji standardowych raportów pozwoliła odciążyć pracowników od konieczności tworzenia kolejnych raportów ręcznie i rozsyłania ich do odpowiednich osób
- Systemy logowania zdarzeń i błędów powoduje iż analiza przyczyn problemów jest prosta, zajmuje mniej czasu. Wsparcie jest prostsze, co powoduje mniej przerw w dostępności hurtowni danych
- Poprawa jakości współpracy z zewnętrznym firmami poprzez możliwość eksportu niezbędnych danych z jednego miejsca